Klamlivá reklama o novostavbách?


Nie je to tak dávno čo médiami prešla správa, ako niektoré reklamy zavádzajú pri prezentácii bytových novostavieb v Bratislave. Bilbordy s vizualizáciami novostavieb ich prezentujú ako to najkrajšie miesto na zemi, kde by potencionálny zákazník mal určite investovať svoje peniaze, pričom reálny stav novostavby je celkom iný. Nuž bežný človek by si povedal, že na verejnosť znova len prenikli fakty, ako zákazník ťahá znova za kratší koniec a ako ho chce predajca len oblafnúť. Ide však pri prezentácii vizualizácií o skutočné zavádzanie?


Čo novostavba, to najkrajšie miesto v meste

Skúste sa prejsť Bratislavou a zamerať sa na les bilbordov, kde snáď z každého z nich na vás útočí ponuka toho najlepšieho a najkvalitnejšieho tovaru a služieb. Tento trend nie je ničím výnimočný aj na poli nehnuteľností, kde pri predstavovaní tej či onej novostavby sa na vás príjemne z reklamnej plochy usmievajú spokojní ľudia, ktorí si vybrali svoje nové bývanie v tej najzelenšej štvrti mesta. V skutočnosti ak sa človek zastaví na mieste kde novostavba stojí, tak rozdiel medzi bilbordom a realitou je diametrálne odlišný. Dá sa opis takéhoto zážitku jednoznačne nazvať zavádzaním reklamou, alebo mali by sme hľadať odpoveď v oveľa širších aspektoch?
Problém v zavádzaní reklamou je starý snáď ako reklama samotná a legislatívne ho v našich podmienkach rieši zákon o reklame, ktorý definuje klamlivú reklamu ako reklamu tovaru, služieb, nehnuteľností, obchodného mena, ochrannej známky, označenia pôvodu výrobkov a iných práv a záväzkov súvisiacich s podnikaním, ktorá uvádza do omylu alebo môže uviesť do omylu osoby, ktorým je určená alebo ku ktorým sa dostane, a ktorá v dôsledku klamlivosti môže ovplyvniť ekonomické správanie týchto osôb alebo ktorá poškodzuje alebo môže poškodiť iného súťažiteľa alebo spotrebiteľa. Toľko nám hovorí litera zákona. Poďme si však nastolený problém rozmeniť na drobné.



Vizualizácia nie je všetko

Mnohí zákazníci, ktorí sa rozhodli kúpiť si novostavbu, uvádzajú, že od kúpy ich odradil nesúlad medzi vizualizáciou novostavby na bilborde a skutočným prostredím kde sa novostavba nachádza. Medzi najznámejšie medializované prípady nesúladu vizualizácie a skutočným stavom patrí bilbordová kampaň pri podpore predaja známej novostavby v bratislavskej Dúbravke či jedna z novostavieb na Dlhých dieloch. V prvom prípade nebolo na vizualizácii zobrazené novopostavené nákupné centrum. V druhom prípade vizualizáciu novostavby obklopovala zeleň, pričom v skutočnosti sa pri novostavbe nachádzajú ďalšie nehnuteľnosti. Je v takomto prípade rozhorčenie kupujúceho na mieste?
V prvom rade by sme si mali uvedomiť, že v prípade novostavby a jej propagácie sa nemôžeme na ňu pozerať ako na každý iný produkt ktorý nám ponúka reklama. Každá novostavba od rysovacej dosky či grafickej štúdie až po kolaudáciu musí prejsť určitým procesom ktorý trvá dlhšie obdobie. Preto aj vizuál novostavby nad ktorým sedí architekt môže mať svoje odlišnosti od konečného reálneho výsledku. Napríklad ak architekt použije farbu a odtiene ktoré zakomponuje vo vizualizácii, v reálnom stave na novostavbe môžu tieto farby a odtiene vyzerať inak.
Nesmieme zabudnúť ani na fakt, že za dlhšie obdobie sa totiž naozaj mohlo zmeniť okolie kde má novostavba vyrásť. Tam kde pred časom bola zeleň alebo iné voľné priestranstvo začne rásť ďalšia budova. Vizuál novostavby, ktorý vzniká na začiatku celého procesu, je totiž veľmi nákladné meniť a preto by sme ho nemali brať ako skutkový stav.
Vizualizácia už totiž zo svojej podstaty nemôže zaznamenať každú zmenu ktorá sa pri stavbe udeje v jej okolí. Práve toto sa udialo aj pri vizualizácii novostavby RUSTICA, ktorú predáva spoločnosť AREA RK. Po tom ako sa pri novostavbe začalo stavať nákupné stredisko, developer začal aj so znižovaním cien za byty, ktoré touto stavbou prišli o výhľad, ktorý bol na bilbordovej vizualizácii prezentovaný bez nákupného strediska.



Ako ponúknuť novostavbu?

Za úvahu preto stojí, akú úlohu majú bilbordy pri prezentácii novostavby. V prvom rade ide o prvý impulz, aby daná novostavba zaujala zákazníka. Až po nej by mal nasledovať celý rad získavania ďalších informácií o novostavbe z rôznych zdrojov či už priamo u predajcu, alebo developera novostavby. Aby mali bilbordy svoju účinnosť čo najvyššiu, mali by sa nachádzať čo najbližšie pri skutočnej polohe novostavby. Vtedy by si prípadný záujemca mohol dané miesto hneď obzrieť a predišiel by tak zbytočnému sklamaniu. V neposlednom rade je bilbordová kampaň aj finančne náročná. Jej opakovaná aktualizácia počas výstavby novostavby by bola pre developera veľmi nerentabilná, najmä ak je predaj priestorov v nehnuteľnosti vo svojej záverečnej fáze.
Medzi ďalšie formy inzercie, ktoré by sa v prípade novostavieb mali používať, ak tak na imidžovú rekamu, patrí inzerovanie developermi v časopisoch a denníkoch, ktoré nie sú špecializované na inzerciu realít. Čitateľ dennej tlače či bežných lifestylových časopisov taktiež nie je cieľovou skupinou pri predaji nehnuteľností. Účinok propagácie je ešte menší v tých prípadoch, ak takto inzerované novostavby ako svoju prednosť udávajú luxusné bývanie hlavnom meste, pričom väčšina čitateľov býva práve mimo hlavného mesta. Inzercia v nich s pravidelnými informáciami o aktuálnom stave novostavby, totiž vzhľadom na náklady a pomer zasiahnutej cieľovú skupiny k celkovému zásahu periodika pripomína strieľanie delom na vrabce.


Rozhodujúce informácie pre kupujúceho

Na akých informáciách by malo kupujúcemu skutočne záležať a kde ich nájsť? Určite by jedinou informáciou nemala byť iba vizualizácia. Ako už bolo spomenuté, kupovanie novostavby je zväčša kúpou na celý život a bilbord s novostavbou by nás nemal osloviť ako reklama na instantnú kávu keď ideme ráno do práce. Pri jej kupovaní by sme si mali zakomponovať aj iné zdroje, ktoré sú nám schopné poskytnúť aktuálne informácie o stavbe. Ide predovšetkým o priame kontaktovanie realitnej kancelárie či developera, ktorý danú novostavbu finančne zastrešuje. Ak sa však nechceme dopátrať len ku konkrétnej novostavbe, ale chceme si vyberať zo všetkých možných ponúk, je lepšie si vyberať z ponúk ktoré prinášajú printové médiá a webové portáli o nehnuteľnostiach.
Práve preto skúsené realitné kancelárie a developeri využívajú printové médiá a webové portáli o nehnuteľnostiach, aby mohli pokrok v stavbe priebežne aktualizovať. Práve spoločnosť AREA RK využívala túto možnosť a svoju novostavbu RUSTICA pravidelne pomocou fotografie v týchto médiách aktualizovala. Čitateľ má tak bezprostrednú možnosť vidieť zaktualizovaný stav novostavby v každom vydaní.
V Kompletnom TRH-u Nehnuteľností sa dávame klientovi najväčší prehľad novostavieb na Slovensku v tlačenej podobe, či na našich webových stránkach www.trh.sk. Pre klienta je totiž praktické nájsť tieto informácie na jednom mieste v časopise alebo na jednom mieste na webe, kde sa nemusí k informáciám o novostavbách „preklikávať“ cez rôzne odkazy. Medzi najväčšie výhody tejto propagácie novostavieb patrí, že klient si v nej nájde základné informácie, ktoré mu môžu pomôcť pri porovnávaní novostavieb z pohľadu vývoja ich predajnosti. V rubrike o novostavbách čitateľ nájde informácie o celkovom počte bytov, počte voľných bytov danej novostavby, jej vizualizáciu ako aj kontaktné údaje na spoločnosť, ktorá je predajcom danej novostavby.



Budúcnosť prezentácie novostavieb

Po rokoch realitného boomu, kedy dopyt po nehnuteľnostiach narastal, sa situácia pomaly upokojuje. Zákazníci sa čoraz viac obzerajú po novostavbách a trh so staršími bytmi už nehrá taký prím ako v minulosti. Zvýšený záujem o novostavby by tak mohol zvýšiť tlak na skvalitnenie a rozšírenie služieb týkajúcich sa tohto predaja. Developeri tak budú nútení zvýšiť informovanosť o novostavbách, pretože zákazníkom už nebude stačiť len vizualizácia nehnuteľnosti, ale budú požadovať čo najkomplexnejšie informácie. V konkurencii novostavieb budú stále viac okrem vizualizácie rozhodovať aj iné faktory ako sú lokalita, výhľad či stavebný materiál z ktorého sa nehnuteľnosť stavia.

So zvyšujúcim sa počtom novostavieb by sa mala pri množstve výberu zvyšovať aj ich kvalita. Nemáme na mysli len samotnú kvalitu materiálu či konštrukcie novostavby. Zlepšiť by sa mala celkovo informovanosť o novostavbách zo strany developera a predávajúcich.

redakcia TRH.sk


 

 

Späť

Ako vyriešiť otázku garáže

Je prirodzené, že pre každého majiteľa auta je starostlivosť o jeho miláčika vysokou prioritou; nejde pritom len o praktickú stránku veci, teda zabezpečiť pre seba a pre rodinu odvoz do práce či do školy, ale je tu aj istá forma "osobného vzťahu". Tento fakt je, pravdaže, individuálny, avšak málokto sa ponad kúpu nového tátoša prenesie bez toho, aby sa pristihol pri intenzívnom uvažovaní o tom, aký vplyv naň bude mať napríklad zlé počasie či ako ho čo najlepšie zabezpečiť, aby v krátkom čase nezmenilo majiteľa.   Riešením týchto praktických..

Starajte sa o záhradu prakticky a rozumne pomocou kvalitnej kosačky Starajte sa o záhradu prakticky a rozumne pomocou kvalitnej kosačky

Ako majiteľ nového domu chcete, aby váš dvor a záhrada vyzerali čo najlepšie. Ale pri všetkých rôznych povinnostiach, ktoré súvisia s údržbou nehnuteľnosti, ako je trávnik, môže byť ťažké nájsť si čas na to, aby ste všetko stihli. Jedným z riešení je investovať do kvalitnej kosačky na trávu.   Kosačka na trávu je stroj, ktorý sa postará o váš trávnik, aby vám doslova neprerástol cez hlavu. Kosačky na trávu môžu byť poháňané ľudskou silou, napríklad elektromotorom alebo spaľovacím motorom, alebo batériou. Ktorý typ kosačky zvolíte..

Na krásu záhradného jazierka musíte myslieť už v zime Na krásu záhradného jazierka musíte myslieť už v zime

Umelo vybudované záhradné jazierko v blízkosti domu na záhrade môže byť pre vás  skvelým miestom na odpočinok nielen v horúcom letnom dni. Aj teraz počas jesene si ešte môžete pri tejto nádhernej malej vodnej ploche užiť veľa radosti a pokoja. Už o pár dní tu ale máme zimu a chlad, pred ktorými treba ochrániť nielen naše príbytky, ale aj tento vysnívaný kúsok raja. Ak to podceníte, potešenie s privítania jari nemusí byť tak príjemné. Ktoré kroky treba pre splnenie tohto cieľa podniknúť? Vyčistite dno Aby ste sa mohli tešiť na jar z krásneho..

Spoločný nájom bytu manželmi a jeho užívanie

Obraciam sa na Vás s touto otázkou: dňa 20.6.1995 som sa stal výlučným užívateľom družstevného bytu v Košiciach, teda bola so mnou spísaná zmluva o nájme bytu. V auguste 1996 som uzavrel manželstvo. Nedávno sme boli právoplatne rozvedení. Bývalá manželka sa z bytu odsťahovala a dňa 20.3.2010 som požiadal príslušnú mestskú časť o zrušenie trvalého pobytu pre bývalú manželku. Dostal som odpoveď, že bývalej manželke nezaniklo užívacie právo k bytu a mojej žiadosti bude vyhovené po predložení právoplatného súdneho rozhodnutia o majetkovo-právnom..

Spoločná kúpa bytu

 Žijeme spolu ako druh a družka už niekoľko rokov a máme v úmysle kúpiť si spoločne byt. Ako naformulovať kúpnu zmluvu? Čo sa stane s bytom, keď uzavrieme manželstvo? Pavol K. a Mária M., BratislavaPokiaľ nie ste manželmi, môžete nadobudnúť byt len do podielového spoluvlastníctva. V takom prípade je potrebné uzatvoriť kúpnu zmluvu, ktorá musí obsahovať náležitosti uvedené v zákone o vlastníctve bytov a nebytových priestorov s tým, že obaja budete uvedení na strane kupujúcich. V kúpnej zmluve by mali byť určené vaše spoluvlastnícke podiely na nadobúdanom..

Riešenie dedičskej otázky medzi živými a mimo testamentu

Čo je darované, patrí len jednému z manželov Rodinný dom, ktorý podľa vašich slov mal nadobudnúť darovaním počas existencie vášho manželstva manžel, je výlučne jeho majetkom. To, že v darovacej zmluve nefigurujete vy ako manželka, je tým, že darca chcel nehnuteľnosť darovať výlučne manželovi. Veci, ktoré jeden z manželov počas manželstva získal darovaním, príp. dedením, netvoria tak predmet bezpodielového spoluvlastníctva manželov. Skutočnosť, že predmetnú nehnuteľnosť užívate a obývate, je daná existenciou manželstva, a teda ju užívate z..

Problémy s hypotékou?

Problém je na sveteKeď musí zasiahnuť bankaBanky znižujú úrokové sadzby   Nie je nič ľahšie. Jednoduchá cesta k bývaniu. Stačí len prísť. Riešenie ušité priamo na mieru. To sú len niektoré reklamné slogany, ktoré nás tak často oslovujú a pútajú našu pozornosť na rôzne produkty vedúce k vlastnému bývaniu.Spôsobov, ciest a produktov vedúcich k vlastnému bývaniu je v dnešnej dobe a situácii na trhu skutočne mnoho. Pritom nemusí ísť bezpodmienečne len o získanie nového bytu či domu, ale aj napríklad o kúpu zariadenia, stavbu garáže či bazénu,..

Máte drahú hypotéku? Vymeňte ju!

Nie ste spokojní s aktuálnymi podmienkami vašej hypotéky? Nahraďte ju Flexihypotékou od VÚB banky s lepšou úrokovou sadzbou a bez poplatku za poskytnutie. Roman zo Senca dostal vo februári po piatich rokoch splácania hypotéky od svojej starej banky oznámenie o novej úrokovej sadzbe. Úrok bol 5,7% ročne, čo bolo približne toľko ako doteraz. Roman však dnes zarába viac, ako v čase, keď si bral úver, a so sadzbou tak nebol spokojný. „Navštívil som preto pobočku VÚB banky a oni ponúkli mi o percento lepší úrok. Nad..

Hypotéky pre mladých

 Róbert Fico si od avizovania krokov, ktoré pomôžu mladým rodinám s bývaním, vylepšil svoj profil o značné čísla. Realita sa však tak celkom nezakladá na pôvodne médiami hlásaných zvýhodneniach pre mladých ľudí, ktorí majú vážne starosti so svojím bývaním. Hovorím najmä o vládnej „pomoci“ mladým vo forme bonifikácie hypotekárnych úverov. Veľké oči Nečudo, že mnohí z nás mladších zajasali, keď postupne v takmer všetkých denníkoch natrafili na propagandistickú kampaň vládnych strán, kde bolo toto zvýhodnenie opisované ako konečne jeden..


Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies.