Klamlivá reklama o novostavbách?


Nie je to tak dávno čo médiami prešla správa, ako niektoré reklamy zavádzajú pri prezentácii bytových novostavieb v Bratislave. Bilbordy s vizualizáciami novostavieb ich prezentujú ako to najkrajšie miesto na zemi, kde by potencionálny zákazník mal určite investovať svoje peniaze, pričom reálny stav novostavby je celkom iný. Nuž bežný človek by si povedal, že na verejnosť znova len prenikli fakty, ako zákazník ťahá znova za kratší koniec a ako ho chce predajca len oblafnúť. Ide však pri prezentácii vizualizácií o skutočné zavádzanie?


Čo novostavba, to najkrajšie miesto v meste

Skúste sa prejsť Bratislavou a zamerať sa na les bilbordov, kde snáď z každého z nich na vás útočí ponuka toho najlepšieho a najkvalitnejšieho tovaru a služieb. Tento trend nie je ničím výnimočný aj na poli nehnuteľností, kde pri predstavovaní tej či onej novostavby sa na vás príjemne z reklamnej plochy usmievajú spokojní ľudia, ktorí si vybrali svoje nové bývanie v tej najzelenšej štvrti mesta. V skutočnosti ak sa človek zastaví na mieste kde novostavba stojí, tak rozdiel medzi bilbordom a realitou je diametrálne odlišný. Dá sa opis takéhoto zážitku jednoznačne nazvať zavádzaním reklamou, alebo mali by sme hľadať odpoveď v oveľa širších aspektoch?
Problém v zavádzaní reklamou je starý snáď ako reklama samotná a legislatívne ho v našich podmienkach rieši zákon o reklame, ktorý definuje klamlivú reklamu ako reklamu tovaru, služieb, nehnuteľností, obchodného mena, ochrannej známky, označenia pôvodu výrobkov a iných práv a záväzkov súvisiacich s podnikaním, ktorá uvádza do omylu alebo môže uviesť do omylu osoby, ktorým je určená alebo ku ktorým sa dostane, a ktorá v dôsledku klamlivosti môže ovplyvniť ekonomické správanie týchto osôb alebo ktorá poškodzuje alebo môže poškodiť iného súťažiteľa alebo spotrebiteľa. Toľko nám hovorí litera zákona. Poďme si však nastolený problém rozmeniť na drobné.



Vizualizácia nie je všetko

Mnohí zákazníci, ktorí sa rozhodli kúpiť si novostavbu, uvádzajú, že od kúpy ich odradil nesúlad medzi vizualizáciou novostavby na bilborde a skutočným prostredím kde sa novostavba nachádza. Medzi najznámejšie medializované prípady nesúladu vizualizácie a skutočným stavom patrí bilbordová kampaň pri podpore predaja známej novostavby v bratislavskej Dúbravke či jedna z novostavieb na Dlhých dieloch. V prvom prípade nebolo na vizualizácii zobrazené novopostavené nákupné centrum. V druhom prípade vizualizáciu novostavby obklopovala zeleň, pričom v skutočnosti sa pri novostavbe nachádzajú ďalšie nehnuteľnosti. Je v takomto prípade rozhorčenie kupujúceho na mieste?
V prvom rade by sme si mali uvedomiť, že v prípade novostavby a jej propagácie sa nemôžeme na ňu pozerať ako na každý iný produkt ktorý nám ponúka reklama. Každá novostavba od rysovacej dosky či grafickej štúdie až po kolaudáciu musí prejsť určitým procesom ktorý trvá dlhšie obdobie. Preto aj vizuál novostavby nad ktorým sedí architekt môže mať svoje odlišnosti od konečného reálneho výsledku. Napríklad ak architekt použije farbu a odtiene ktoré zakomponuje vo vizualizácii, v reálnom stave na novostavbe môžu tieto farby a odtiene vyzerať inak.
Nesmieme zabudnúť ani na fakt, že za dlhšie obdobie sa totiž naozaj mohlo zmeniť okolie kde má novostavba vyrásť. Tam kde pred časom bola zeleň alebo iné voľné priestranstvo začne rásť ďalšia budova. Vizuál novostavby, ktorý vzniká na začiatku celého procesu, je totiž veľmi nákladné meniť a preto by sme ho nemali brať ako skutkový stav.
Vizualizácia už totiž zo svojej podstaty nemôže zaznamenať každú zmenu ktorá sa pri stavbe udeje v jej okolí. Práve toto sa udialo aj pri vizualizácii novostavby RUSTICA, ktorú predáva spoločnosť AREA RK. Po tom ako sa pri novostavbe začalo stavať nákupné stredisko, developer začal aj so znižovaním cien za byty, ktoré touto stavbou prišli o výhľad, ktorý bol na bilbordovej vizualizácii prezentovaný bez nákupného strediska.



Ako ponúknuť novostavbu?

Za úvahu preto stojí, akú úlohu majú bilbordy pri prezentácii novostavby. V prvom rade ide o prvý impulz, aby daná novostavba zaujala zákazníka. Až po nej by mal nasledovať celý rad získavania ďalších informácií o novostavbe z rôznych zdrojov či už priamo u predajcu, alebo developera novostavby. Aby mali bilbordy svoju účinnosť čo najvyššiu, mali by sa nachádzať čo najbližšie pri skutočnej polohe novostavby. Vtedy by si prípadný záujemca mohol dané miesto hneď obzrieť a predišiel by tak zbytočnému sklamaniu. V neposlednom rade je bilbordová kampaň aj finančne náročná. Jej opakovaná aktualizácia počas výstavby novostavby by bola pre developera veľmi nerentabilná, najmä ak je predaj priestorov v nehnuteľnosti vo svojej záverečnej fáze.
Medzi ďalšie formy inzercie, ktoré by sa v prípade novostavieb mali používať, ak tak na imidžovú rekamu, patrí inzerovanie developermi v časopisoch a denníkoch, ktoré nie sú špecializované na inzerciu realít. Čitateľ dennej tlače či bežných lifestylových časopisov taktiež nie je cieľovou skupinou pri predaji nehnuteľností. Účinok propagácie je ešte menší v tých prípadoch, ak takto inzerované novostavby ako svoju prednosť udávajú luxusné bývanie hlavnom meste, pričom väčšina čitateľov býva práve mimo hlavného mesta. Inzercia v nich s pravidelnými informáciami o aktuálnom stave novostavby, totiž vzhľadom na náklady a pomer zasiahnutej cieľovú skupiny k celkovému zásahu periodika pripomína strieľanie delom na vrabce.


Rozhodujúce informácie pre kupujúceho

Na akých informáciách by malo kupujúcemu skutočne záležať a kde ich nájsť? Určite by jedinou informáciou nemala byť iba vizualizácia. Ako už bolo spomenuté, kupovanie novostavby je zväčša kúpou na celý život a bilbord s novostavbou by nás nemal osloviť ako reklama na instantnú kávu keď ideme ráno do práce. Pri jej kupovaní by sme si mali zakomponovať aj iné zdroje, ktoré sú nám schopné poskytnúť aktuálne informácie o stavbe. Ide predovšetkým o priame kontaktovanie realitnej kancelárie či developera, ktorý danú novostavbu finančne zastrešuje. Ak sa však nechceme dopátrať len ku konkrétnej novostavbe, ale chceme si vyberať zo všetkých možných ponúk, je lepšie si vyberať z ponúk ktoré prinášajú printové médiá a webové portáli o nehnuteľnostiach.
Práve preto skúsené realitné kancelárie a developeri využívajú printové médiá a webové portáli o nehnuteľnostiach, aby mohli pokrok v stavbe priebežne aktualizovať. Práve spoločnosť AREA RK využívala túto možnosť a svoju novostavbu RUSTICA pravidelne pomocou fotografie v týchto médiách aktualizovala. Čitateľ má tak bezprostrednú možnosť vidieť zaktualizovaný stav novostavby v každom vydaní.
V Kompletnom TRH-u Nehnuteľností sa dávame klientovi najväčší prehľad novostavieb na Slovensku v tlačenej podobe, či na našich webových stránkach www.trh.sk. Pre klienta je totiž praktické nájsť tieto informácie na jednom mieste v časopise alebo na jednom mieste na webe, kde sa nemusí k informáciám o novostavbách „preklikávať“ cez rôzne odkazy. Medzi najväčšie výhody tejto propagácie novostavieb patrí, že klient si v nej nájde základné informácie, ktoré mu môžu pomôcť pri porovnávaní novostavieb z pohľadu vývoja ich predajnosti. V rubrike o novostavbách čitateľ nájde informácie o celkovom počte bytov, počte voľných bytov danej novostavby, jej vizualizáciu ako aj kontaktné údaje na spoločnosť, ktorá je predajcom danej novostavby.



Budúcnosť prezentácie novostavieb

Po rokoch realitného boomu, kedy dopyt po nehnuteľnostiach narastal, sa situácia pomaly upokojuje. Zákazníci sa čoraz viac obzerajú po novostavbách a trh so staršími bytmi už nehrá taký prím ako v minulosti. Zvýšený záujem o novostavby by tak mohol zvýšiť tlak na skvalitnenie a rozšírenie služieb týkajúcich sa tohto predaja. Developeri tak budú nútení zvýšiť informovanosť o novostavbách, pretože zákazníkom už nebude stačiť len vizualizácia nehnuteľnosti, ale budú požadovať čo najkomplexnejšie informácie. V konkurencii novostavieb budú stále viac okrem vizualizácie rozhodovať aj iné faktory ako sú lokalita, výhľad či stavebný materiál z ktorého sa nehnuteľnosť stavia.

So zvyšujúcim sa počtom novostavieb by sa mala pri množstve výberu zvyšovať aj ich kvalita. Nemáme na mysli len samotnú kvalitu materiálu či konštrukcie novostavby. Zlepšiť by sa mala celkovo informovanosť o novostavbách zo strany developera a predávajúcich.

redakcia TRH.sk


 

 

Späť

Ochrana pred vlhkosťou v nehnuteľnostiach

Mať strechu nad hlavou a nohy v teple a suchu. Často obyčajné želanie mnohých ľudí, ktorí túžia po bežných veciach. Ale mnohokrát väčším problémom pri tomto želaní nebýva ani tak postaranie sa o vlastný príbytok, ale skôr udržanie sucha vo vlastnom príbytku. Zatekajúce a plesnivé steny mátajú totiž nejedného majiteľa rodinného domu či bytu aj v dnešnej dobe. Mnohokrát si preto dávame pri pohľade na takto prikrášlenú stenu otázku: „Kde sa vlastne stala chyba?"S vlhkosťou stien a plesňou sa stretávame pri veľkom množstve nehnuteľností. Bohužiaľ..

Moderná domácnosť prospieva aj vďaka batériám od renomovaných značiek Moderná domácnosť prospieva aj vďaka batériám od renomovaných značiek

Moderný ekologický princíp často evokuje globálne riešenia. Možno ho ale uplatňovať aj na úrovni základnej, najmenšej bunky spoločnosti. Rodina a jej domácnosť dnes prosperuje, najmä keď vyhľadáva trvácnu a šetrnú výbavu s príslušenstvom. Medzi prosté, ale často nenahraditeľné a vyhľadávané príslušenstvo v domácnosti zaraďujeme klasické spotrebné batérie. Ako vďaka nim domácnosť prospieva? Najväčší svetoví výrobcovia na svete získavajú plnú dôveru Na základe dlhodobých skúseností dnes jedny z najväčších..

Komín a jeho praktické využite

 „Ak sa aj v dnešných časoch prejdete podvečer po malebnej dedinke, chatovej oblasti, či vo štvrti rodinných domov v ktoromkoľvek meste v chladných mesiacoch, ako jedna z mála vecí ktorá vám udrie do nosa bude určite jemný zápach po hnedom uhlí, ktoré sa stále vo veľkej miere používa ako základné palivo pri zabezpečení si tepla v rodinnom dome. Preto aj v dnešnej dobe patrí k základnej výbave rodinného domu pri zabezpečení si spoľahlivého vykurovania dobrý a hlavne fungujúci komín.“ Ak by sme mali porovnať rodinný dom či rekreačnú chatu k..

Dedičská otázka - päť dedičov a jeden byt

Rada by som sa spýtala na možnosť riešenia ohľadne spôsobu vysporiadania nehnuteľného majetku po mojom otcovi, ktorý nedávno zomrel. Otec bol dvakrát ženatý a bol vlastníkom 2-izbového bytu , ktorý zdedil po svojich rodičoch, takže moja mama nefiguruje na liste vlastníctva. Otec mal podľa maminho vyjadrenia spísať závet, pričom z prvého manželstva má 3 deti , s ktorými nebol v kontakte asi aj 15 rokov, proste sa vzájomne o seba nezaujímali. Po rozvode s prvou manželkou sa otec odsťahoval z ich spoločného bytu a prenechal im ho. Jeho bývalá žena tam do dnes..

Zima sa už blíži: Kto je zodpovedný za sneh padajúci z balkónov? Zima sa už blíži: Kto je zodpovedný za sneh padajúci z balkónov?

Ani sa nenazdáme a o pár mesiacov tu máme zimu, ktorá je charakteristická nielen nízkymi teplotami, ale aj snehom a ľadom, ktoré sa môžu v nevhodnej chvíli premeniť na život ohrozujúcu situáciu s vážnymi následkami. Zranenie človeka padajúcim snehom alebo tvrdým ľadom zo strechy budovy, balkóna alebo markízy môže byť vážne a vám, ako majiteľovi takejto stavby alebo nehnuteľnosti spôsobiť nemalé problémy. Mnohí však ani netušia, že ako majitelia sú za sneh a cencúle padajúce z ich balkónov alebo modernej markízy vôbec zodpovední a hrozí im..

Sporné nároky a určenie vlastníckeho práva

Môj otec mi v roku 2003 daroval pozemok, ktorý naša rodina užívala a obhospodarovala od dvadsiatych rokov minulého storočia. Malá časť priliehajúca k môjmu pozemku pôvodne pripadajúca k bývalej vodnej hrádzi bola prebudovaná na verejnú komunikáciu a časť bola prevedená do vlastníctva jednej obchodnej spoločnosti. Dozvedel som sa to pred jeden a pol rokom a myslím si, že pozemok bol prevedený do vlastníctva od štátnej inštitúcie, ktorá nebola skutočným vlastníkom. Nový „vlastník“ si vzal na spornú časť pozemku hypotéku. V tejto časti sa nachádza..

Vlastníte nehnuteľnosť? Nezabudnite na poistenie.

Ako sa stanovuje poistná suma?Kedy je poistenie povinné?Poistenie obytných budovPoistenie domácnostiRozhovor s riaditeľom úseku neživotného poistenia Ing. Martinom GergelymPrečo by si majitelia bytov a domov mali nechať poistiť svoj majetok?Aké druhy poistenia odporúčate klientom, čo sa týka nehnuteľností?Existujú nehnuteľnosti, ktoré jednoducho poistiť nemožno - nevzťahuje sa na nich žiaden druh poistenia?Aký je rozdiel medzi jednotlivými druhmi poistenia, čo sa týka nehnuteľností?Ako má postupovať klient, ktorý si chce nechať poistiť domácnosť alebo nehnuteľnosť?Každý..

Súčasná podoba finančných úverov

„Hypotéka, slovo ktoré sa v poslednom období hrnie na nás snáď zo všetkých strán. Na celom svete sa stala synonymom finančnej krízy. My si ju však budeme v tomto článku všímať ako produkt, pomocou ktorého si môžeme zabezpečiť svoj sen o bývaní. Z tohto dôvodu sme oslovili niekoľko finančných inštitúcií na Slovenskom finančnom trhu, aby mám pomocou modelových príkladov ponúkli svoje produkty.“Čo by ste mali vedieť o úveroch na bývanieNa začiatku by sme si mali povedať, na čo vlastne hypotekárny úver slúži. Tento druh služby pre klienta znamená..

Stavebné sporenie

Stavebné sporeniePrincíp a priebehVýhodyDôležité pojmyStavebné sporenie je dnes jedným z najefektívnejších nástrojov financovania bytovej výstavby nielen vo vyspelých západoeurópskych ekonomikách ale aj u nás. Prvým oficiálnym dňom, počas ktorého začala Prvá stavebná sporiteľňa, a. s., vykonávať svoju činnosť, bol 16. november 1992. Prvá stavebná sporiteľňa a. s., bola prvou špecializovanou bankou tohto druhu v strednej a východnej Európe. Založili ju tri renomované európske bankové domy: Slovenská štátna sporiteľňa, š.p.ú. (v súčasnosti Slovenská..


Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies.